Strudzony wędrowcze!
Widzimy, iż korzystasz z rozwiązania typu AdBlock - my również! Jednakże to miejsce zostało stworzone przez pasjonatów jak Ty, dla Ciebie i jest Ci dostępne zupełnie free.
Abyśmy mogli ten stan rzeczy utrzymać, prosimy Cię skromnie byś dodał nasze adresy do wyjątków, celem umożliwienia wzajemnego wsparcia.
Reklamy pozostaną estetyczne i nieinwazyjne. Dziękujemy!
Logowanie



Gorące Dyskusje:
Graczy na Forum:
Obecnie 0 Gości oraz 0 Użytkowników Online
    Partnerzy i Listy:
    Polski Portal Lord of The Rings Online!

    TOP50 Gry

    Samodzielne pozycjonowanie stron

    Katalog SEO: katalogseo.net.pl

    Strona Główna Klasy Postaci Mnich Mnich - Podstawy Klasy
    (5 głosów, średnia ocena 4.80 na 5)
    Klasy Postaci - Mnich

    Wstęp

    Podejdź uczniu, podejdź. Widzę że trapi Cię wiele myśli. Tak, tak wiele myśli. Lecz Twój niepokój zgładzić Cię może. Spokojnemu kwiatowi wiatr i na pustyni wodę przyniesie. Więc oczyść swój umysł, jako że czeka Cię ciężka wyprawa, która testem Twym będzie i ścieżką mądrości.

    Teraz chodź. Nie zwlekajmy uczniu.

    alt
    alt

    Podstawy

    Żywioły

    Podstawowym pytaniem jakie powiniście sobie zadać przed stworzeniem mnicha jest: Jakimi żywiołami pójdę?

    Jest to dość istotna kwestia ponieważ ukierunkowuje rozwój naszej postaci. Każda forma wymaga odpowiedniego atrybutu by można było ją dalej rozwijać.

    Wiatr (zręczność)

    alt

    Najbardziej popularna forma wśród mnichów, ale czy można się dziwić? Zwiększa szybkość naszych ataków, dodaje nam zręczności, lecz zabiera kondycji.

    Ogień (siła)

    alt

    Jest to mniej spotykany żywioł u mnichów jednakże jest używany, ponieważ podnosi naszą siłę co przekłada się na obrażenia, daje większą generację Ki gdy atakujemy wrogów lecz obniża naszą mądrość.

    Ziemia (kondycja)

    alt

    Nie wiem czy ktokolwiek używa tego żywiołu. Po prostu premie jakie otrzymujemy nie są jakieś rewelacyjne. Zwiększa nam się kondycja, lecz spada nam zręczność i prędkość ataków. Dodatkowo otrzymujemy DR. Cóż jeśli spojrzeć na to jak ścieżka do DR 10 na dwudziestym poziomie nabiera to sensu. Poza tym Ki generuje nam się gdy dostajemy lanie, a nie gdy atakujemy przeciwników.

    Woda (mądrość)

    alt

    Cóż nie widziałem jeszcze mnichów używających tego żywiołu. Pewnie dlatego że obniża siłę, zwiększając mądrość. Choć jest to żywioł używany głównie przez wszelkich wieloklasowych kapłano/mnichów. Dodatkowym bonusem jest premia do AC gdy używamy "Tumble".

    Cechy

    Najważniejszymi cechami dla mnicha są: siła, zręczność, kondycja oraz mądrość. Jednakże mnich to klasa, która zmusza do poświęceń. Z dwóch z nich musimy zrezygnować, pozostawiając je w tyle za dwiema, które będą podstawą naszej postaci.

    Ważną kwestią jest bazowa wartość cech na których opierają się żywioły. Najlepiej by cechy żywiołów, które chcemy wybrać na samym początku miały wartość 16. Dlaczego? Ponieważ tak jest najłatwiej osiągnąć wartość 18 potrzebną do poziomu grandmaster danego żywiołu. Wystarczy wtedy że na czwartym oraz ósmym poziomie dodamy w tą cechę i nie musimy się martwić. Zaś resztę punktów możemy dodać w inne cechy.

    Dla przykładu. Mój mnich niziołek opiera się na zręczności oraz mądrości. Dlatego po reinkarnacji jego bazowe statystyki wyglądały tak: 14/16/14/10/16/8 (przed reinkarnacją 12/16/14/8/16/8). Gdy dodam na czwartym i ósmym poziomie w zręczność będę przygotowany na Grandmaster of Storms. Resztę punktów dodam w mądrość co zaowocuje bonusem +6 do cechy (+3 z poziomów +3 z monkowych enhancementów).

    Umiejętności

    Do klasowych umiejętności mnicha należą: Balance, Concentration, Diplomacy, Hide, Jump, Listen, Move Silently, Spot, Swim, Tumble.

    O tyle o ile Concentration oraz Balance to umiejętności, które każdy mnich powinien mieć tak z resztą jest już dowolność. Ważne żeby mieć concetration które daje nam jak dużo Ki możemy przechować zanim zacznie spadać, oraz balance dzięki któremu będziemy mogli szybko wstać gdy przewróci nas np. smok.

    Jump jest umiejętnością o tyle przydatną że jakby co. To możemy wyskoczyć z "okręgu śmierci" gdy nas otoczą.

    Tumble zaś ułatwi nam prześlizgnięcie się przez pułapki.

    top-iconNa szczyt

    Chodźmy dalej

    Style walki

    Nie ma wyznaczonych przez grę stylów walki. Jednak można wyróżnić trzy rodzaje zależne od używanej broni.

    Styl małpy

    alt
    alt

    Styl w którym mnich używa swoich pięści oraz nóg. Zaczyna on być użyteczny na nieco wyższych poziomach. Podstawą tego stylu jest posiadanie wszystkich trzech dostępnych atutów obejmujących walkę dwiema broniami.

    Styl żmiji

    alt
    alt

       Styl w którym mnich używa dwóch kam. Jest to bardzo silny styl jeśli uda nam się stworzyć dwie greensteel kamy. Na początku bardzo użyteczny przeciw wszelkiej maści zombi odpornych na obrażenia obuchowe. Podstawą tego stylu jest posiadanie wszystkich trzech dostępnych atutów obejmujących walkę dwiema broniami.

    Styl lwa

    alt
    alt

    Jest to styl w którym mnich używa kija. Szczerze mówiąc styl przydatny tylko na początku rozgrywki z uwagi na mnożnik siły 1.5 jako że jest to broń dwuręczna. Z czasem jej potencjał strasznie maleje i zostaje zastąpiony stylem małpy.

    Ścieżki zwierząt

    Mnich na trzecim poziomie może wybrać ścieżkę zwierzęcą.

    Clever Monkey

    Bardzo fajna ścieżka. Daje nam odporności na wszystkie pięć żywiołów (maksymalna wartość osiem) oraz premię do rzutowi obronnemu przeciwko pułapkom.

    Elegant Crane

    Ścieżka, która daje nam premię do umiejętności Diplomacy oraz dodatkową generację Ki podczas trafień krytycznych. Ogromnym minusem jest kara do rzutu obronnego na wytrzymałość.

    Faithful Hound

    Ścieżka, która daje nam premię do umiejętności Listen oraz premię do ataku gdy flankujemy przeciwnika.

    Patient Tortoise

    Ścieżka, która daje nam premię do życia oraz bonus do umiejętności Concentration.

    Tenacious Badger

    Ścieżka, która daje nam premię do umiejętności Intimidate oraz gdy nasze życie spadnie do pewnej wartości, nasze Ki jest generowane automatycznie. Jednakże generowanie Ki podczas medytacji jest wolniejsze.

    Dobro lub Zło

    Mnich ma do wyboru dodatkowe dwie ścieżki jako dodatkowy atut. Może wybrać ścieżkę światła lub ścieżkę ciemności.

     

    Światło

    Jeśli mnich zdecyduje się na tą drogę dostaje zdolności, które pomogą drużynie. Dodatkowo będzie miał dostęp do kilku zdolności leczących, a nawet poświęcając część swoich sił będzie mógł wskrzesić poległego kompana.

    Ciemność

    Mnisi, którzy wybrali ciemną ścieżkę są nastawieni na zabijanie oraz nękanie swoich wrogów klątwami. Mogą oślepić przeciwnika lub sprawić że będzie podatny na jakiś żywioł. Potężniejsi mnisi są wstanie zabić jednym celnym ciosem najsilniejszych przeciwników ciosem, który nazwya się "Touch of Death".

    Finishing Moves

    Mnich ma dostęp do ciosów kończących. Z reguły są to ciosy, które nakładają nieprzyjemny efekt na przeciwnika lub pozytywny efekt na członków drużyny.

    By naładować cios należy wykonać trzy ataki w kombinacji t.s.żywioł / t.s.żywioł / t.s.żywioł (t.s.= ten sam) lub t.s.żywioł / fist of dark lub light / t.s.żywioł. Później wystarczy nacisnąć przycisk odpowiedzialny za finishing moves. Należy jednak uważać. Ponieważ jeśli nie masz wystarczającej ilości Ki by wykonać cios "combo", które zebrałeś przepadnie.

    Kombinacje oparte na fist of dark nakładają klątwy na przeciwników np. ślepotę.

    Kombinacje oparte na fist of light nakładają buffy na członków party w pewnej strefie np. buff zmniejszający zużycie many wszystkich czarów o 25%.

    Medytacje

    alt

    Mnich ma dostęp do dwóch medytacji. Leczącej oraz generującej Ki. Medytacjii leczącej można używać ile się chce co 180 sekund. Ilość życia jakie leczy zależy od poziomu mnicha oraz mądrości. W wypadku medytacji generującej Ki mnich może jej użyć dwa razy na odpoczynek.

    Dobrze zrobicie jesli klerykom w grupie będziecie mówić by was nie leczyli po walce. Nie będą tracić many na życie, które możecie sobie uzupełnić sami. Medytację leczącą mnich otrzymuje na siódmym poziomie.

    Podsumowanie

    Cóż mój uczniu. Teraz wiesz to co ja wiem, lecz ścieżki nasze są niezbadane. By siebie odnaleźć i wielkie zło pokonać, sam swą drogę odkryć musisz. Nauczyć się wiedzę nabytą wykorzystywać by zło Savarrath pokonać.

    Innymi słowy. Zostało wam nauczyć się grać monkiem czyli nabyć "skilla".

    top-iconNa szczyt

    Poprawiony (piątek, 07 maja 2010 16:31)

     

    Nasz ceniony Użytkownik Shagh jest z nami od: czwartek, 10 września 2009.


    Ankiety DDOpl:
    Jakim typem gracza mógłbyś siebie określić?
    o.0 - 37.6%
    Bardziej każual niż hardcore - 6.9%
    Bardziej hardcore niż każual - 8.6%
    Jestem każualem - 12.2%
    Jestem hardcorem - 16.7%
    Każualowy hardcore - 8.6%
    Te określenia do mnie nie pasują - 9.4%
    Ta ankieta już się zakończyła
    Partnerzy i Listy:
    Polski Portal Lord of The Rings Online!

    TOP50 Gry

    Katalog stron internetowych Sznurkownia

    Katalog SEO: katalogseo.net.pl

    Odwiedź nas : )