Strudzony wędrowcze!
Widzimy, iż korzystasz z rozwiązania typu AdBlock - my również! Jednakże to miejsce zostało stworzone przez pasjonatów jak Ty, dla Ciebie i jest Ci dostępne zupełnie free.
Abyśmy mogli ten stan rzeczy utrzymać, prosimy Cię skromnie byś dodał nasze adresy do wyjątków, celem umożliwienia wzajemnego wsparcia.
Reklamy pozostaną estetyczne i nieinwazyjne. Dziękujemy!
Strona Główna Podstawy Zasad Klasa Pancerza (AC)

Twoje AC - Twoja Klasa Pancerza

Armor Class (w skrócie AC) odpowiada za szansę na obronę przed atakiem fizycznym (pozwala określić czy przeciwnik nas trafi). By uniknąć trafienia przez przeciwnika AC musi być większe od jego rzutu na atak (attack roll), czyli rzut d20 + modyfikatory ataku przeciwnika, przy czym wynik rzutu kostką równy 1 oznacza zawsze pudło, a 20 zawsze trafienie. AC nie wpływa na zmniejszenie otrzymywanych obrażeń.

Na przykład: AC wynosi 20, przeciwnik ma +10 szansy na trafienie (to-hit), jeżeli przeciwnik wyrzuci 10 to nas trafi, a jeżeli 9 to nie. Z kolei jeżeli AC wynosi 20, a to-hit przeciwnika 18 to (prawie) zawsze otrzymamy trafienie (mamy 5% szansy na uniknięcie trafienia z racji możliwości wyrzucenia 1).

Oznacza to, że jeżeli AC nie osiągnie określonego poziomu, to równie dobrze może wynosić 0, bo i tak oberwiemy.

Czynniki decydujące o AC

Na AC składa się parę czynników. Bazowe AC każdej postaci wynosi 10, do niego doliczane są różne bonusy. Wyróżniamy kilka typów bonusów:

- Armor (zbroje, bransolety, czar Mage Armor, featy warforgeda)
- Shield (tarcze, czar Tarcza, feat Two Weapon Defense, PrEs rangera Tempest)
- Dexterity (modyfikator zręczności ograniczony przez ewentualne kary za zbroję i tarczę)
- Natural
- Deflection
- Size (bonus rasowy halflinga)
- Luck (czar Recitation)
- Insight
- Dodge
- Miscellaneous (różne)
- Wisdom (w przypadku monka)

Bonusy jednego typu nie sumują się, liczy się tylko najwyższy. Wyjątkiem są Dodge i Miscellaneous (oba rodzaje bonusów sumują się).

Przykład: Mamy zbroję dającą 8 AC i tarczę +2 do AC oraz nasze bazowe 10 AC, więc łącznie mamy 20 AC (zbroja i tarcza dają różne rodzaje bonusów, więc się sumują). Jeżeli rzucimy na siebie czar Mage Armor (dający +4 AC) to nasze AC nadal będzie wynosić 20, ponieważ Mage Armor daje armor bonus do AC tak samo jak i zbroja, która ten bonus ma większy (+8), więc bonus z Mage Armor jest pomijany, a liczy się ten ze zbroi.

Skuteczne końcowe AC

Obecnie progi AC pod "koniec gry" (end game) wg Sirgoga powinny wynosić:

<50 - bezużyteczny na każdym poziomie trudności
51-54 - średnia szansa na uniknięcie trafienia na poziomie normal
55-58 - średnia szansa na hard, znacząca na normal
59-62 - średnia na elite, znacząca na hard, niemal niewrażliwy na normal
63-66 - znacząca na elite, niemal niewrażliwy na hard
67-70 - świetna na raidach: Elite Vod, Elite Hound, Elite Shroud
80+ - niemal niewrażliwy we wszystkich questach na elite

(źródło: http://forums.ddo.com/showpost.php?p=2539062&postcount=37)

Ogólnie zaleca celować przynajmniej w 55+ AC. Jeżeli nie jesteśmy w stanie tego osiągnąć, to AC lepiej sobie odpuścić : ).

Maksymalne możliwe do osiągnięcia obecnie AC według Absolute-Omniscience wynosi 131 (136 vs gigants).

(źródło: http://forums.ddo.com/showpost.php?p=2465242&postcount=25)

 


Stopka

Po szczegółowe źródła poszczególnych bonusów odsyłam do świetnego posta napisanego przez Impaqt: http://forums.ddo.com/showthread.php?t=205669.

Wszelkie uwagi i sugestie mile widziane.

Poprawiony (wtorek, 01 grudnia 2009 15:34)

 

Nasz ceniony Użytkownik Recca jest z nami od: piątek, 09 października 2009.


Partnerzy i Listy:
Polski Portal Lord of The Rings Online!

TOP50 Gry

Katalog stron internetowych Sznurkownia

Katalog SEO: katalogseo.net.pl

Odwiedź nas : )