Bard
Klasa Postaci: BardPodobno muzyka posiada magiczną moc, a bard potrafi udowodnić, że twierdzenie to jest prawdziwe. Główną cechą Bardów jest ich umiejętność używania muzyki do inspirowania i wzmacniania drużyny, zapewniając małe, ale kumulujące się bonusy do wielu aspektów gry, takich jak obrażenia broni, skuteczność zaklęć, uniki i klasa pancerza. Mimo, że ich listy zaklęć zawierają czary zarówno boskie (Divine) jak i magiczne (Arcane), ogólnie uważane są za magiczne. Bard może używać czarów skupionych na kontroli tłumu, uzdrawianiu i wzmacnianiu sojuszników, a także ofensywnych zaklęć dźwiękowych, które mogą oszołomić lub ogłuszyć przeciwników. Odpowiednio rozwinięty i pokierowany Bard może też zadawać znaczne obrażenia fizyczne. Czyni to barda wielce wszechstronnym i pozwala spełniać prawie każdą rolę w grupie. Bardowie mogą nauczyć się używania magicznych urządzeń (Use Magic Device/UMD) jako umiejętności klasowej, co pozwala im z łatwością operować dowolnym magicznym przedmiotem. Posiadają również jedną z niewielu umiejętności w grze, które mogą uzupełniać punkty zaklęć. Bardowie są wyszkoleni w używaniu wszelkich broni prostych i niektórych żołnierskich, takich jak długi i krótki miecz, rapier czy krótki łuk. Preferują lekkie zbroje, mogą też używać tarcz z wyjątkiem pawęży. Przy odpowiednim rozwoju mogą uzyskać też możliwość noszenia średniej zbroi bez kar do rzucania czarów. Podstawowym atrybutem Barda jest Charyzma. Statystyki:Charakter (Alignment): Każdy, nie praworządny Punkty Wytrzymałości (Hit Dice): k6 (d6) Punkty Umiejętności (Skill Points):
Umiejętności aktywne (Active Skills):
Umiejętności pasywne (Passive Skills):
~Seljuck & Sarr |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||