(7 głosów, średnia ocena 4.57 na 5)

"Dom Cannith"

Trochę historii

House Cannith to jeden z operujących w Eberronie Dragonmarked Houses. W jego szeregach spotyka się głównie ludzi.

Dom posiada wyjątkowo rozbudowaną sieć handlową, zwłaszcza na kontynencie Khorvaire (kontynent D&D Online to Xen'Drik).

Samo Cannith pochodzi jednak z Cyre, królestwa w Khorvaire, którego dziś nie znajdziesz na mapie. Niegdyś poteżne, dumne i piękne, w Ostatniej Wojnie Cyre uległo całkowitej zagładzie. I choć przykro to stwierdzić - z dużą pomocą House Cannith.

Jest to dumny Dom magów i wynalazców, ludzi oczytanych, mądrych i pomysłowych. Cannith to chyba największa siła rozwoju technicznego, który w Eberronie poszedł nieco inną drogą...
Jaką? Przykładowo, w Eberronie duże okręty nie są napędzane żaglami czy parą, a energią Żywiołu zniewolonego Magiczną Pieczęcią. Miast nie oświetlają w nim pochodnie, ani elektryczność czy lampy oliwne, a magiczne światła o nieskończonym paliwie. Wszystko zeleżnie od tego, czy jest Cię na to stać.

Niestety, w najgorszym momencie historii - zbyt wielu stać było. W Ostatniej Wojnie, wojnie światowej nazwanej z nadzieją, iż jej horror nigdy się już nie powtórzy, House Cannith zaopatrywało wszystkie strony konfliktu. To dzięki nim powstali Warforged - magiczno-mechaniczni żołnierze do wynajęcia.

Podczas trwającego pokolenia konfliktu, Cannith nieustannie doskonaliło swe dzieła. Królestwa Khorvaire potrzebowały co raz to silniejszych, mądrzejszych i bardziej morderczych machin. Wszystko to w szczytnym celu, by wreszcie zakończyć wojnę - oczywiście, na korzyść danego królestwa.

Powstali więc Warforged Tytani - ogromne mechaniczne kolosy, stworzone by siać zagładę. Potężne, mniej lub bardziej człekokształtne machiny z szeregiem morderczych ostrzy, buław i innych morderczych gadżetów. W międzyczasie wzrastała też inteligencja zwyczajnych żołnierzy - rozmiarów elfa czy człowieka. Dzięki Cannith, te najnowsze potrafiły już nawet rzucać zaklęcia. Spustoszenie na polach musiało więc sięgać więc zenitu, gdy kule ognia wymieniały się z gradem magicznych błyskawic.

Wszystko to trwało dziesiątki lat i kto wie czy nie trwało by nadal, gdyby któregoś dnia "coś" nie wydarzyło się w Cyre. Coś jeszcze bardziej potwornego, niż sama wojna.

O tym wydarzeniu dziś chyba nikt nie zna prawdy. Nie sposób znaleźć żyjących świadków. Błyski ze strony Cyre widać było jednak aż w sąsiednich Królestwach. Wydaje się, iż Cyre ekspolodowało, czy może implodowało do wewnątrz - szybko i raptownie, bez żadnej widocznej przyczyny. Z krainy w ciągu kilku chwil zniknęło wszelkie życie, a to, co po nim zostało, przewija się w koszmarach tych, którzy żyli zbyt blisko. Na terenie byłego Cyre nia ma dziś nawet powietrza. Unoszą się tam jeno trujący dym i toksyczny gaz, zupełnie uniemożliwiając przeżycie.

Dziś słyszy się jednak pogłoski o samozwańczym o Bogu Warforged, narodzonym w tej krainie. Wieść niesie, iż szuka sposobu, by cały świat uczynić jak Cyre - miejscem, gdzie tylko warforged zdolni są przeżyć.

Jednakże dzisiejsi Warforged w zdecydowanej większości wyswobodzili się z więzów swych panów. Okazało się, że potrafią sobie radzić nie gorzej niż ludzie. To zwykle samotnicy, choć zdarza im się łączyć w gildie i enklawy na wzrór dawnych armii. Jedynie ich sposób myślenia starym rasom może się wydać... nieco osobliwy.

Cechy Cannith:

Rodzaj Znaku: Znak Tworzenia
Gildia Naprawcza (Tinkers Guild): Naprawy i Technika
Gilida Twórców (Fabricators Guild): Inżynieria i Produkcja
Głowna Rasa: Człowiek
Heraldyczna Bestia: Gorgona
Miesiąc i Księżyc: Eyre (Środek wiosny, ~Kwiecień, czwarty księżyc)
Opis: Znak Tworzenia po raz pierwszy pojawił się na około 2500 lat przed powstaniem Królestwa Galifar - po śmierci ostatniego króla, zniszczonego przez jego synów. Cannith, noszący Znak Tworzenia, od początku jawił się jako lider Domów. Jego członkowie uznawani są za największych ekspertów Dragonshards (magicznych surowców Eberronu). Cannith są również znani jako wynalazcy wiecznych lamp, kolei błyskawicznej i rasy Warforged. Swój sukces zawdzięczają umiejętności masowej produkcji towarów, które sprzedają w rozsądnych cenach.

W dzisiejszych czasach, Dom podzielony jest na 3 oddzielne frakcje, walczące o kontrolę nad Rodem podzielonym po holocauście Cyre:
Cannith Południe należy do Merrixa d'Cannith z miasta Sharn, Cannith Zachód przewodzi Jurlanna d'Cannith z Aundair'u, a władcą Cannith Wschód jest Zorlan żyjący w Karnnath.

Cechy Znaku: Znak Tworzenia umożliwia kreację i naprawę przedmiotów.

Inne wiadomości:

Cannith to także nazwa nowego serwera w Dungeons & Dragons Online.

Serwer powstał od zera, bez możliwości transferów starych postaci. To ukłon w stronę nowych graczy oraz nawiązanie do znaczenia House Cannith dla Eberronu. Można go uznać za ukoronowanie pracy nad D&D Online: Eberron Unlimited.

Poprawiony (piątek, 05 marca 2010 01:55)

 

Nasz ceniony Użytkownik Sarr jest z nami od: piątek, 07 sierpnia 2009.


Nasi Partnerzy: