Cleric
Klasa Postaci: Kapłan / Kleryk (Cleric)
Opis:Kapłani władają magią objawień (Divine), specjalizują się w zaklęciach leczących i obronnych, posiadają także pewne zdolności ofensywne skupiające się na drodze światła, ognia i obrażeń fizycznych. Wiele osób myśli o kapłanie szukając uzdrowiciela, ponieważ posiadają oni indywidualne drzewko ulepszeń całkowicie poświęcone uzdrawianiu i wsparciu. Kapłani mogą używać dowolnej zbroi bez kary, ale za to biegle posługują się tylko prostą bronią. Kapłan, który podąży drogą wojownika może wziąć broń do walki w zwarciu i zadawać sensowne obrażenia, ale nigdy nie osiągną poziomu klas w pełni oddanych tej dziedzinie. Kapłani na pierwszym poziomie muszą wybrać bóstwo, którego drogą będą podążać. Wybór ten jest istotny, bo na poziomach 1, 3, 6, 12 i 20 kapłani otrzymują specjalną zdolność przynależną danemu bóstwu, która potrafi znacząco wpłynąć na możliwości kapłana. Na drugim poziomie natomiast, uzyskuje dostęp do domen, które pozwalają im specjalizować się w niektórych aspektach boskiej sztuki. Każdy kapłan posiada też zdolność odpędzania nieumartych (Turn Undead), jednak żeby ta zdolność dobrze działała, zwłaszcza na wyższych poziomach, trzeba wiele poświęcić i całkowicie oddać się tej sztuce. Podstawowymi atrybutami Kleryka są Mądrość, określająca maksymalne punkty zaklęć (Spell Points) i skuteczność rzucanych zaklęć (DC) oraz Charyzma, wpływająca zarówno na zdolność Odpędzania Nieumarłych, jak i dzienną liczbę użyć tej umiejętności. Statystyki:Charakter (Alignment): Każdy Punkty Wytrzymałości (Hit Dice): k8 (d8) Punkty Umiejętności (Skill Points):
Umiejętności aktywne (Active Skills):
Umiejętności pasywne (Passive Skills):
~Seljuck & Sarr |
||||||||||||||||