Doświadczenie za Przygody... w Praktyce
Artykuły Graczy - Poradniki |
W Dungeons & Dragons Online, w przeciwieństwie do zwykłych gier MMORPG, doświadczenie przyznawane jest za wykonywanie zadań, a nie zabijanie poszczególnych potworów.
Zadania te podzielić można na trzy główne rodzaje:
I. Tereny do eksploracji
Zadania dostępne w tych obszarach zazwyczaj polegają na odkryciu jakiegoś ciekawego miejsca, zabiciu przeciwników lub napotkaniu rzadkiego stwora. Doświadczenie przyznawane za poszczególne osiągnięcia jest z góry ustalone i niezmienne.
- Zabicie przeciwników = Slayer Quest
- Odkrywanie ciekawych miejsc = Explorable Quest
- Pokonanie unikalnego stwora = Rare Encouter Quest
II. Zadania Poboczne
Najczęściej uaktywniające się w miarę postępów w przygodach, lub po wejściu na określony teren lochów. Nagroda jest zależna tylko od poziomu trudności, na którym przechodzimy przygodę.
III. Przygody - Zadania Główne
Te wykonujemy sami lub, z drużyną, na jednym z czterech poziomów trudności: solo, normal, hard, elite. Każda przygoda toczy się w oddzielnej instancji, czyli zamkniętej wersji danego lochu dostępnej tylko dla członków naszej drużyny.
Zadania Główne
Sposób nagradzania za ich ukończenie jest trochę bardziej skomplikowany, gdyż do liczby bazowego doświadczenia przyznawanego za zadanie (szczegółowa lista dostępna tutaj) dodaje się (lub odejmuje) do niej modyfikatory zależne od:
Liczby ukończeń zadania
Pierwsze ukończenie zadania na danym poziomie trudności daje +25% dla normal i hard, oraz +50% dla elite.
Drugie i trzecie podejście na tym samym poziomie nie dają żadnych modyfikatorów, natomiast czwarte przynosi ze sobą karę -10%, która przy każdym kolejnym przejści zwiększa się o -10%, aż do -90% przy jedenastej i następnych próbach na danym poziomie trudności.
Liczby Zgonów
Za przejście całej misji bez zgonu któregokolwiek z członków drużyny dostaniecie dodatkowe 10% doświadczenia. Jeśli jedyną osobą w drużynie, która zginęła był najemnik premia będzie wynosiła 5%.
Ilości Ponowień
Za każde opuszczenie terenu przygody np. przez recall, czy też przez wyjście z niej dostaniecie karę -20%, natomiast zostaniecie nagrodzeni dodatkowymi 10%, jeśli uda wam się tego uniknąć.
Poziomu Postaci
Jeśli poziom najbardziej doświadczonego członka drużyny jest niższy niż poziom zadania, to za każdy punkt różnicy pomiędzy nimi dostaniecie dodatkowe 10%, aż do granicy 50%. Jeśli jest on wyższy to naliczona zostanie kara:
- - 10% przy różnicy jednego poziomu
- - 20% przy różnicy dwóch poziomów
- - 35% przy różnicy trzech poziomów
- - 50% przy różnicy czterech poziomów
- - 75% przy różnicy pięciu poziomów
- - 100% przy różnicy sześciu, lub więcej, poziomów. Oznacza to, że nie dostaniecie w ogóle doświadczenia za wykonanie misji, niezależnie od innych modyfikatorów.
Przelicznik ten dotyczy wszystkich postaci biorących udział w przygodzie, nawet jeśli odejdą one przed jego zakończeniem.
Liczby Rozbitych Skrzyń
Rozbicie odpowiedniej ilości skrzyń, waz, beczek, sarkofagów itd. może nagrodzić was przyznaniem jednego ze statusów:
- Mischief dający +8%
- Vandal dający +10%
- **Ransack** dający +15%
Liczby Rozbrojonych Pułapek
Rozbrojenie odpowiedniej liczby pułapek może nagrodzić was przyznaniem jednego ze statusów:
- Tamper dający +8%
- Neutralization dający +10%
- **Ingenious Debilitation** dający +15%
Odnalezionych Zamaskowanych Drzwi
Odnalezienie odpowiedniej liczby ukrytych drzwi może nagrodzić was przyznaniem jednego ze statusów:
- Observance dający +8%
- Perception dający +10%
- **Vigilant Sight** dający +15%
Liczby Zabitych Potworów
Zabicie odpowiedniej liczby potworów może nagrodzić was przyznaniem jednego ze statusów:
- Aggresion dający +10%
- Onslaught dający +15%
- **Conquest** dający +25%
Natomiast oszczędzenie odpowiedniej liczby potworów może nagrodzić was przyznaniem jednego ze statusów:
- Discreet dający +8%
- Devious dający +10%
- **Insidious Cunning** dający +15%
Podsumowanie
Wszystko to, co nie zostało umieszczone na powyższej liście NIE wpływa na nagrodę.
Oznacza to, że np:
- liczebność drużyny,
- ilość zadanych obrażeń,
- wyleczonych ran,
- zabitych potworów,
- ani czas wykonywania misji,
...nie mają wpływu na końcowy bonus.
Warto też się zastanowić, czy nie będzie nam się bardziej opłacało ukończyć przygody po raz drugi na poziomie hard zamiast po raz piąty podchodzić do niej na poziomie elitarnym.
Poprawiony (poniedziałek, 01 marca 2010 01:54)