Crafting w Update 9 - Rzut Okiem
Zupełnie nowy, potężny system...
Crafting w Update 9
Crafting: Deconstruction Device
Wczoraj testowaliśmy Crafting, który za kilka dni - jako "live beta" - znajdzie się na oficjalnych serwerach.
Z tej okazji przygotowaliśmy dla Was szczegółową relację...
Zapraszamy!
Żywa Beta
Jeżeli wydaje się, że słowa "Live" i "Beta" powinny sobie przeczyć - nic z tego. Turbine zdecydowało inaczej.
Fernando Paiz:
Staramy się być ostrożni z nowym Craftingiem. DDO to już całkiem spore MMO, więc będzie to bardzo duży system.
Zawiera on w sobie wiele ruchomych części, zamierzamy je stale udoskonalać. (...) To bardzo potężny system, który pozwoli graczom robić mnóstwo rzeczy - niestety nie jest jeszcze w pełni gotowy. Dlatego zdecydowaliśmy się na "Live Beta".
Mówiąc krótko, bądzcie przygotowani - to będzie operacja na żywym ciele.
Z tygodnia na tydzień wszystko może się zmieniać: Wasze przedmioty, recepty, składniki, a nawet interfejs czy zasady craftowania. No ale dobrze...
Zaczynamy
I to od razu z grubej, Cannickiej rury. Bo pierwsze co trzeba uczynić, to udać się na spotkanie ze Stwórcą...
Warforged o imieniu "Maker" czeka na nas w Crafting Hall na skraju House Kundarak, dzielnicy Stormreach.
Stwórca okazuje się bardzo pomocny. Wyjaśnia, że cały nasz Crafting opiera się na używaniu Magicznych Esencji (Magical Essences), które włączamy w przedmioty uprzednio ich pozbawione. Odzieranie magicznych przedmiotów z ich magii nazywa się Dekonstrukcją (Deconstruction).
Crafting Hall składa się z przedsionka i 2 dużych pomieszczeń - według stwórcy różnią się one tylko składem personalnym. Komnata północna wynajmuje nam bankiera, komnata południowa zaś oferuje aukcje. Jak widać na screenie po prawej, tuż przy wejściu stoi też skrzynka pocztowa. Yay, full serwis.
Crafting Room
Stwórca mówił prawdę. Wybieramy jedno z pomieszczeń i... zaraz, co dalej?
Zagadujemy Courtney D'Cannith. Ta Pani wie wszystko, czego nam trzeba, by zacząć Craftować...
Teoria - Poziomy Craftingu
Crafting dzieli się na 3 dyscypliny:
- Arcane Crafting
- Divine Crafting
- Elemental Crafting
W każdej z dyscyplin (niezależnie) zdobywamy doświadczenie zwane "Crafting Experience". Ono przełoży się na poziomy doświadczenia w danej dyscyplinie - "Crafting Level".
Crafting Level Crafting: Schemat
Glify po prawej (powyżej) to w schemat działania Craftingu. Składa się on z trzech etapów:
- Dekonstrukcja
- Tworzenie Shardów
- Łączenie Shardów z przedmiotami
Szczegółowy opis na stronie nr 2 - kliknij w prawym górnym rogu : ).
Dekonstrukcja
Crafting: Deconstruction, Disjuncion |
Pierwszy krok Craftingu. Znajdujemy maszynę podpisaną "Item Deconstruction" i umieszczamy w niej jakiś przedmiot - każdy, oby nie unikalny, bo ustrojstwo "named items" nie przyjmuje.
I pięknie, możemy go rozłożyć na czynniki, o ile posiadamy odpowiedni surowiec. Surowce kupimy u opiekuna Crafting Room, np. Courtney.
Przedmioty możemy rozłożyć na 4 sposoby:Crafting: Deconstruction, Disjunction
-
Equipment Disjuncion
Pozbawiamy przedmiot magii, czyniąc go "Craftable", czyli "gotowym do zaczarowania". Zachowa on jednak swój typ oraz cechy fizyczne jak Bayeshk, Silver, Densewood i inne. -
Wyciągnąć z niego Enhancement Spirit.
Z broni lub pancerza +4 wyciągamy "Enhancement Sprit +4". -
Wydobyć z przedmiotu Esencję jego Prefixu.
Z Clever +6 Google of Disabling +3 --> wyciągamy Esencję "Clever +6" -
Wydobyć z przedmiotu Esencję jego Suffixu
Z Clever +6 Google of Disabling +3 --> wyciągamy Esencję "Disabling +3"
Wybrany sposób dekonstrukcji jest ostateczny i konsumuje cały przedmiot lub jego magię, jeżeli wybraliśmy opcję Disjunction.Crafting: Deconstruction, Disjunction
Im wyższy poziom umagicznienia Prefixu lub Suffixu przedmiotu, tym więcej otrzymamy z niego Esencji. Przy odrobinie szczęścia Dekonstrukcja dostarczy nam także "Greater Magic Essence", które będą potrzebne do Craftowania potężniejszych Shardów.
Aby Craftować, potrzebujemy dowolnego przedmiotu "Craftable" i konkretnych Crafting Shardów. Shardy te tworzymy z Esencji. Wiedzcie jednak, że wydobywanie ich samo w sobie nie dostarczy Wam efektu "+6 do Inteligencji", ani też innych, jak "Paralazing" czy "Cursespewing"...
Tworzenie Shardów i Magic Essences
Drugi krok wymaga urządzenia o nazwie "Crafting Device - Shards". Co w nim robimy?
Krystalizujemy Magiczne Esencje.
Crafting: Shards |
Dzielą się one na wiele rodzajów: Arcane, Divine, Mind, Body, Elemental (Ice, Earth, Fire lub Water), Law, Chaos, Good, Evil. To z nich tworzymy Crafting Shardy możliwe do połączenia z przedmiotem "Craftable". Tak więc Magiczne Esencje to części składowe Shardów, które posiadają już bardzo konkretne efekty, np. +6 do Inteligencji.
Co ciekawe, opiekunowie Crafting Room pozwalają "Transmutować" jednen typ Esencji w drugi (np. Mind to Arcane), oraz rozkładać Greater Magic Essence na mniejsze.
Przepisy na Shardy są dostępne od razu w maszynie. Wystarczy przejrzeć ich spis. Każda recepta posiada swój poziom, wymagania co do składników oraz ilość punktów doświadczenia w Craftingu, jaką nam dostarczy. Doświadczenie to zależy od poziomu przepisu i poziomu naszego Craftingu - a więc jest zmienne.
Większość Shardów prócz Esencji wymaga także innych materiałów, np. Eberron Dragonshards. Proces tworzenia wymaga jednak od postaci umiejętności - im wyższy poziom jej craftingu, tym większa szansa na sukces. Wyjątkiem będą maszyny tworzące Shardy typu "Bound" (przypisane, nie można ich sprzedać). Shardy "Bound" mają udawać się zawsze.
Łączenie Shardów z Przedmiotami
Crafting Items |
To ostatni etap. Potrzebujemy do niego maszyny "Crafting Device - Items". I tu już nie trzeba większej filozofii - wystarczą Shardy, odpowiedni poziom Craftingu i przedmiot typu "Craftable". Odnajdujemy receptę i przystępujemy do działania.
Możemy dodać 3 rodzaje efektów: "Enhancement Level" (np. +3), Suffix i Prefix. Każdy przedmiot może posiadać je wszystkie na raz, plus cechy wynikające z materiału, np. Flametouched.
Prawdziwe Rzemiosło
Chyba tym razem Turbine potraktowało sprawę poważnie. Nowy Crafting zapowiada się naprawdę świetnie. Mimo pozornych zapożyczeń tak z Guild Wars (dekonstrukcja podobna do salvaging) jak i World of Warcraft (magiczne esencje), system ten pasuje do D&D i świata Eberron wprost idealnie.
Nie dziwi również sama Live Beta - możecie mi wierzyć, że już w tym momencie ilość recept na Shardy przyprawia o zawrót głowy. Potrzeba będzie długich i wnikliwych testów, by wszystko to odpowiednio wdrożyć i zbalansować. Niemała rewolucja w ekonomii Auction House wydaje się nieunikniona.
Ciekawi mnie jednak co się stanie ze starym 'Craftingiem'?