Strudzony wędrowcze!
Widzimy, iż korzystasz z rozwiązania typu AdBlock - my również! Jednakże to miejsce zostało stworzone przez pasjonatów jak Ty, dla Ciebie i jest Ci dostępne zupełnie free.
Abyśmy mogli ten stan rzeczy utrzymać, prosimy Cię skromnie byś dodał nasze adresy do wyjątków, celem umożliwienia wzajemnego wsparcia.
Reklamy pozostaną estetyczne i nieinwazyjne. Dziękujemy!
Logowanie



Gorące Dyskusje:
Graczy na Forum:
Obecnie 13 Gości oraz 1 Użytkownik Online
Partnerzy i Listy:
Neverwinter

TOP50 Gry

Katalog SEO (moderowany)
Strona Główna Wszystkie Newsy Temat Tygodnia #2: "Jaką bronią walczyć?"

Temat Tygodnia nr 2: Jaką bronią walczyć?

Źródło: LINK, Autor: Kęs

Temat Tygodnia DDOpl nr 2: Jaką bronią walczyć?
Temat Tygodnia DDOpl nr 2: Jaką bronią walczyć?

Dość często pada pytanie: Jaką bronią walczyć?

Chciałem trochę rozjaśnić niektórym sytuację i napisałem ten bardzo mini poradnik (teoretyczny, bez obliczeń). Będzie w nim kilka informacji o tym jak dobrać broń ze względu na rasę, klasę i styl walki.

Na początek musimy sobie odpowiedzieć na pytanie jaki styl walki preferujemy. Do wyboru mamy:

  • Walka dwiema broniami (twf) - najlepsze obrażenia na sekunde (dps), ale też najwięcej featów będziemy potrzebowali i 17 dexa.
  • Walka bronią oburęczną (thf) - dość dobry dps przy małym koszcie featów (w sumie potrzebujemy tylko Power Attack (PA), bo resztę cech (featów) do walki bronią dwuręczną moim zdaniem można olać, już lepiej wziąć Cleave i Greater Cleave, gdy mamy wolne featy i chcemy zadawać dmg kilku przeciwnikom na raz)
  • Walka bronią strzelecką - by obrażenia były w miarę sensowne musimy posiadać sporo featów (tu z pomocą przychodzi ranger), plusem tego stylu walki jest to, że jesteśmy w miarę bezpieczni :)
  • Walka bronią rzucaną - najgorszy styl walki, ciężko z niego wycisnąć coś sensownego, buildy robione pod ten styl to raczej są tylko "dla zabawy" ("for fun")

Gdy już wiemy jakim stylem chcemy walczyć można zobaczyć jaka jest najlepsza broń dla naszej rasy ze względu na enchantmenty:

  • elfy: rapier, sejmitar (scmitar), długi miecz (long sword), długi łuk (long bow), krótki łuk (short bow), falchion
  • drow: rapier, krótki miecz (short sword)
  • krasnolud: krasnoludzki topór (dwarven axe), ogromny topór (great axe), bitewny topór (battle axe), topór do rzucania (throwing axe), toporek (hand axe)

Reszta ras nie ma wyszczególnionych broni, którymi lepiej walczy, ale warto wiedzieć jeszcze, że:

  • warforged: jest lepszy do walki bronią oburęczną bo można zwiększyć z enchantmentow PA i Glancing Blows (uderzenia które ranią wszystkich na około)
  • halfling: enchantmenty do broni rzucanej

Dodatkowo warto wspomnieć o bonusach z klasowych enchantmentów:

  • fighter: on ma do wszystkiego czym sobie zamarzymy walczyć więc tu nie ma co wymieniać
  • rouge: tu warto wspomnieć o tym, że rouge, który wybrał Acrobat I ma 10% szybsze machanie kijem (quarterstaff)
  • monk: tu warto wspomnieć, że gdy dzierżymy kame lub kij (o gwiazdkach - shiruken nie będę wspominał bo to porażka) zachowujemy bonusy jakie mamy z racji stanu koncentracji (Centered State of Being)
  • cleric: +1 do trafienia (to-hit) do długiego łuku,długiego miecza, ogromnego miecza (greate sword) wymagana rasa warforge, sejmitar wymagana rasa elf, krótki miecz wymagana rasa drow

dodatkowo na 6 levelu mamy enchantmenty które możemy wziąć ze względu na to do czego wybraliśmy bonus, warto mieć to na uwadze po mimo, że nie jest to bonus do walki

  • favored soul: +1 do trafienia tak samo jak kleryk, dodatkowo na 12 levelu możemy wzmocnić to co wybraliśmy o dodatkowe +2 do obrażeń (dmg)

Reszta klas nie ma wyszczególnionych bonusów do jakiś broni.

Teraz trochę o klasach i ich bonusach ze względu na styl walki:

  • ranger: dostaje za darmo featy do walki bronią strzelecką i walki dwiema broniami, nawet jeśli nie ma wystarczająco dużo dexa (dobra postać by pakować str i mieć walkę na dwie bronie)
  • barbarzyńca: w szale (rage) może mieć polepszone Glancing Blows i ogólnie lepsze PA co go nastawia na walkę bronią dwuręczną
  • wojownik: co kilka poziomów (4,8,12) może wybrać specjalne featy które zwiększają dmg lub to-hit

reszta klas nie ma jakiś szczególnych bonusów

Elfy i rangerzy mają specjalne enchantmenty prestiżowe, które zwiększają walkę bronią strzelecką (łuki głównie), więc jeśli zamierzamy walczyć lukami to robimy albo elfa albo rangera (można elfa rangera ale pokrywa nam się ścieżka arcane archera więc trochę tracimy już lepiej efla woja w łuki lub rangera z rasą inna niż elf)

KONKRETY:

Ogólnie gdy mamy wystarczającą ilość featów i idziemy w siłe (str) oraz walkę na dwie bronie to najlepiej brać khopeshe - najlepszy typ broni w DDO, ale wymaga feata exotic weapon
czyli będziemy potrzebowali two-weapon fighting (twf), improved two-weapon fighting (itwf), greater two-weapon fighting (gtwf), exotic weapon prof: khopesh i jeśli nie chcemy mieć -2 do trafenia i mieć w drugiej ręce też khopesh to oversized two-weapon fighing (otwf), improved ctritical: slash
6 cech (featów) - to sporo, zważywszy, że normalnie, bez featów klasowych możemy mieć tylko 7 featów do 20 poziomu.

Dlatego warto zobaczyć czy dla danej rasy możemy coś zaoszczędzić i wybrać inną broń i tak:

  • elf w str i twf gdy chce zaoszczędzić feata (exotic weapon prof: khopesh) powinien rozważyć sejmitar
  • elf w dexa i twf gdy chce zaoszczędzić feata (exotic weapon prof: khopesh) powinien rozważyć rapiery
  • elf w bronie strzeleckie to przede wszystkim długi łuk i potem krótki łuk (tu jak robimy cle lub fvs to pamiętamy o bonusie do długiego łuku)
  • elf w bronie dwuręczen (two-handed fighting, thf) powinien rozważyć falchion

Drow w str lub w dexa i twf to przede wszystkim rapiery dodatkowo możemy jeszcze zaoszczędzić na otwf i walczyć rapier w głownej rece (main-hand) i krótki miecz w drugiej ręce (off-hand) tracąc trochę na dps.

  • krasnolud w str i twf to przede wszystkim krasnoludzki topór, a gdy chce dodatkowo zaoszczędzić na otwf to krasnoludzki topór (main-hand) i toporek (off-hand) kosztem dps
  • krasnolud w dex i twf to tylko toporek (raczej nie preferowny build :P)
  • krasnolud w thf to tylko ogromny topór

Z ciekawostek to:

Monka można połączyć z rougiem i walczyć kijem bo się ładnie komponują ze sobą;

Dla innych ras niż w/w można rozważyć kukri, gdy chcemy zaoszczędzić na otwf, ma on krytyk jak sejmitar, a jest bronią lekką i ma ciut mniejszy dmg.

Z broni dwuręcznych to warte uwagi:

  • nadal falchion - największa szansa na krytyk i 2d4 czyli duża szansa na średni dmg
  • greate sword ze względu na bazowe 2d6 oraz krytyk bazowy 19-20, ogólnie greate sword powinien nam gwarantować często ciosy o średnim dmg (tu chodzi o prawdopodobieństwo
  • rzucając dwiema kości ilość kombinacji jakie da nam sumę równą 7 wynosi 6, czyli 17% ciosów, a by wyrzucić 12 mamy tylko ok 3%)
  • greate axe dla ludzi lubiących troszkę chaosu - szansa przy rzucie na bazowy dmg jest taka sama dla każdej liczby (ok8%) (bo jest 1d12) a mnożnik krytyka jest 3

Czyli jak lubisz raz na jakiś czas zobaczyć ładną, dużą sumkę z krytyka wybierz ogromny topór, jak nie lubisz losowości, za to lubisz często oglądać krytyki najlepszy jest falchion, jeśli chcesz by Twój dmg nie był tak mocno zależny od krytyków i był w miarę stały, a same krytyki oscylowały wokół pewnej liczby to wybierz greate sword

Uwagi mile widziane, bo na pewno o czymś zapomniałem i o czymś nie wiem.

EDIT: dodakowo mnie irytuje, że w broniach dwuręcznych nie ma odpowiednika khopesha - czyli crit bazowy 19-20 i mnożnik 3, który by też wymagał feata z exotic weapon.


Ostatnie 10 postów:
by majcef
Dodam od siebie jedną rzecz - Paladyn(wiem, fanatykiem jestem) korzysta na dwóch broniach bardziej niż na dwuręcznych - dzieje się tak dlatego, że zarówno smite evil jak i divine sacrifice dodają obrażenia/kości obrażeń do ciosów z obu broni, a kosztuje to tyle co jedno użycie(jedno z dziennych/5HP+1SP na dwa ciosy).
by recca
Tak, przeciwnicy ze 100% fort są odporni na krytyki i sneak ataki, ale nadal można zadać obrażenia typu brust, czy inne efekty, które działaja tylko przy krytykach (o ile przeciwnik nie jest na nie odporny).

Fortyfkacje może zmniejszyć monk zdolnością ze ścieżki Dark. Zmniejsza ona fortyfikację przeciwnika o 25, ale nie jestem pewnien czy działa:)
by kęs
No z tym haste też dość istotna uwaga o której nie pomyślałem. Jeszcze tak się zapytam już w tym temacie odnośnie fortyfikacji. Czy 100% frot oznacza, że w ogóle nie chodzą krytyki i sneak attacki? Jak spotkam moba z heavy fort to mogę się pożegnać z krytykami i sneakami? Czy mogę to jakoś ominąć, objeść?
by recca
Falchion zada więcej obrażeń w przeciwników z niskim fort, na te z wysokim Great axe będzie lepszy. Dlatego Great Sword nie jest najlepszym wyborem.

obrażenia glancing blow: http://forums.ddo.com/showpost.php?p=2878790&postcount=7. W trakcie trwania animacji Cleave do czasu rozpoczęcia normalnego ataku zdążysz zadać pewnie ze 3 normalne uderzenia na haste.
by kęs
No jak czytałem na wiki to wychodzi, że jest to max 40% z dmg (musimy mieć ITHF i bab >15 ) tylko z normal weapon damange. Kwesta tego co jest to normal weapon damange. Czy bazowy dmg broni + modyfikatory to ok może być tak, że się opłaca brać, ale jak to jest jakieś np bazowy dmg broni + tylko niektóre modyfikatory to może wyjść mało dmg.

O tym, że glancing wchodzi też w nasz cel to nie wiedziałem w sumie istotna informacja, ale z tego co czytałem to to z glancing blow nie wchodzą sneak attacki, dlatego, akurat ja wybrałem cleave. Dodatkowo z tego co kojarzę to np clave i graete clave można użyć zaraz po sobie. Teoretycznie clave + greate clave = 5 glancing blow przy założeniu, że wejdą dodatkowe efekty magiczne z borni no i mamy bab > 15 (100% dmg + 100% dmg = 5*40% dmg). Myślę, że to wygląda mniejwięcej tak, że w poczatkowej fazie gry lepiej wypadają na pewno clave, a pod koniec glanicing blowy mogą być tylko ciut słabsze, za to mamy je cały czas i nie musimy nic klikać.

Odnośnie Greate Sword to czytałem, że był on w niełasce kiedyś, ponieważ wolniej się nim machało, ale ponoć to poprawili i zrównali z innymi broniami dwuręcznymi. Czy tak jest do końca nie wiem - nie chciało mi się sprawdzać w grze.

EDIT: no i nie zapominajmy, że bez THF ITHF, GTHF nadal przecież mamy glancing blowy tylko troszkę mniej celne i troszkę mniej zadające dmg
by recca
Na glacing blowach też może wejść vorpal:) Jak kiedyś zmodyfikują działanie Cleave, coby działał na niego Haste, glacng blowy i ogólnie szybkość zależna od szybkości ataków postaci to byłby o wiele ciekawszy.

No i na barbie boli brak 1 feata więcej:( Gdyby nie Cleave można by mieć i Touhness i Stunning Blow, a splashować się nie opłaca bo niby capstone zwiększa szybkość ataków (ostatnio taka dyskusja na forum ddo.com była)

Co do samego poradnika: Great Sword raczej nie jest polecaną bronią, w zasadzie jedynym wyjątkiem jest Epic Sword of Shadows.
by hexer
Wolne są to fakt. Ale nieraz się uda kilka vorpali czy disruptions za jednym zamachem jak się tłumek zbierze. Znowu dla barba cleave jest konieczny do Barbarian Frenzied Berserker I co mi trochę psuje szyki ale co zrobić.....
Stanowczo na barbarianie brakuje featów.
by recca
Glacing blowy zadają również obrażenia głównemu celowi, featy z linii THF zwiększają ilość glacing blowów oraz ich obrażenia, a także szansę na efekt broni podczas glacing blow. Dlatego wpływają na DPS i warto je brać. Cleave i Greater Cleave nie są dobrym wyborem dla THF, są wolne, wolniejsze niż animacja ataku, więc zmniejszają DPS.

top-iconNa szczyt

 

Nasz ceniony Użytkownik Sarr jest z nami od: piątek, 07 sierpnia 2009.


Nasi Partnerzy:
Ankiety DDOpl:
Jakim typem gracza mógłbyś siebie określić?
o.0 - 37.6%
Bardziej każual niż hardcore - 6.9%
Bardziej hardcore niż każual - 8.6%
Jestem każualem - 12.2%
Jestem hardcorem - 16.7%
Każualowy hardcore - 8.6%
Te określenia do mnie nie pasują - 9.4%
Ta ankieta już się zakończyła
Partnerzy i Listy:
Neverwinter

TOP50 Gry

Katalog SEO (moderowany)

Dołącz do Polskiej Społeczności Dungeons & Dragons Online!

|