Ranger (Tropiciel / Łowca)
Opis:
Łowca jest niezwykle wszechstronnym wojownikiem. Mogą być zwiadowcami, dzierżyć dwie bronie naraz i są zabójczy w używaniu łuku.
Gra solo: Łatwa.
Najważniejsze statystyki: Siła (Strenght) i zręczność (Dexterity) są najważniejszymi cechami łowcy. Pierwsza wpływa na szansę ataku w walce kontaktowej oraz na zadawane obrażenia (także przy użyciu łuku), natomiast wysoka zręczność zwiększa zdolności defensywne łowcy oraz wpływa na szansę trafienia z dystansu.
Mądrości (Wisdom) jest wymagana, jeśli łowca chce rzucać czary.
Cechy szczególne:
Preferowany wróg
Walka dwiema broniami
Łucznictwo
+ Czary
Łowca jest niezwykle utalentowany w używaniu łuku. Z czasem opanowują nadzwyczajne techniki takie jak strzelanie pomiędzy wrogami czy kilkoma strzałami jednocześnie.
Łowca jest także najlepszą klasą w walce dwoma broniami. Dodatkowo mogą być bardzo dobrymi zwiadowcami, skradając się przed drużyną zbierając informacje o wrogach i ich ruchach.
Poczynając od poziomu czwartego łowca może rzucać kilka przydatnych czarów.
Statystyki:
Hit Points: k8.
Skill Points: 6.
Skille klasowe:
Concentration - zwiększa szansę nieprzerwania czaru w wyniku otrzymanych obrażeń
Heal - pozwala ustabilizować nieprzytomną postać (z hp poniżej 0) oraz zwiększa ilość odzyskiwanego Hp podczas odpoczynku przy kapliczce. Nie działa na Warforged
Hide - ukrywanie
Jump - skakanie umożliwia dostanie się do wyżej położonych miejsc
Listen - nasłuchiwanie pozwala usłyszeć skradających się wrogów oraz subtelne dźwięki otoczenia
Move Silently - ciche poruszanie
Search - przeszukiwanie umożliwia znalezienie ukrytych przejść, pułapek, ukrytych rzeczy. Tylko łotrzyk może znaleźć pułapki o Stopniu Trudności powyżej 20
Spot - zauważanie ostrzega o możliwej pułapce, sekretnym przejściu czy ukrytych obiektach. Tylko łotrzyk jest w stanie wyczuć pułapki o Stopniu Trudności powyżej 20
Swim - dzięki tej umiejętności pływamy szybciej i na dłużej wstrzymujemy oddech
Typ czarów: Divine (oparte na Wisdom, wymagany jej poziom to 10+poziom czaru, który chcemy rzucić (11 dla pierwszego poziomu czarów, 14 dla ostatniego); zalecana wartość: maks 14); dostępne od 4 poziomu
Bronie: Simple Weapons, Martial Weapons
Zbroja: Light Armor, Shield (bez Tower Shield)
Featy
Bow Strength (poziom 1) - dodaje modyfikator od Siły do obrażeń zadawanych łukiem
Favored Enemy (poziom 1, 5, 10, 15, 20) - pozwala wybrać preferowanego wroga dodając +2 do skilli Bluff, Listen i Spot oraz zwiększa zadawane tym wrogom obrażenia o 2 (na 5, 10, 15, 20 poziomie kolejne 2)
Wild Empathy (poziom 1) - pozwala na zmniejszenie agresji wrogich zwierząt i bestii
Rapid Shot (poziom 2) - zwiększa szybkość ataku broniami dystansowymi oraz ich szybkość ładowania pocisków
Two-Weapon Fighting (poziom 2) - zmniejsza karę za walkę dwiema broniami do -4 (główna ręka)/-4(słabsza ręka)
Diehard (poziom 3) - automatyczna stabilizacja po stracie przytomności
Improved Two-Weapon Fighting (poziom 6) - dodaje dodatkowy atak słabszą ręką
Manyshot (poziom 6) - umiejętność pozwalająca strzelać kilkoma strzałami naraz
Improved Wild Empathy (poziom 7) - pozwala na zaprzyjaźnienie się ze zwierzętami i bestiami
Evasion (poziom 9) - podczas wykonywania rzutu obronnego na refleks pozwala uniknąć całości obrażeń
Greater Two-Weapon Fighting (poziom 11) - dodaje dodatkowy atak słabszą ręką
Precise Shot (poziom 11) - strzały zawsze trafiają w celowanego wroga
Improved Precise Shot (poziom 11) - strzały zawsze trafiają w celowanego wroga i mogą przebić wrogów poprzedzających cel
Hiding in Plain Sight (poziom 17) - zmniejsza widoczność postaci o 2 "oczka" podczas ukrywania, pozwala ukrywać się w świetle dnia i sprawia, że wrogowie potrzebują wiecej czasu na dostrzeżenie postaci
Enhancementy:
Arcane Archer: Conjure +2 (do +5) Arrows - pozwala przywołać paczkę powracających strzał +2 (do +5)
Arcane Archer: Imbue Force Arrows - nasyca wszystkie pociski magiczną energią, która dodaje 1k6 obrażeń typu Force oraz neguję szansę na nietrafienie postaci eterycznych. Aktywacja kosztuje 10 SP
Ranger Arcane Archer I - prestige enhancement; umożliwia przywoływanie powracających strzał +1, dodaje 20 SP oraz umożliwia korzystanie z umiejętności
True Strike - oddaje strzał z bonusem +20 do trafienia w aktualnie wybrany cel
Ranger Deepwood Sniper I - prestige enhancement; zwiększa skille Hide, Move Silently i Spot o 1 oraz daje umiejętność
Sniper Shot - wykonuje strzał z premią +4 do trafienia, zwiększona szansą na krytyk o 1 i zwiększonym mnożnikiem o 1
Ranger Desert Lore I-III - zwiększa odporność na ogień o 2-6
Ranger Devotion I-IV - zwiększa efektywność czarów leczących o 10%-40%
Ranger Dexterity I-III - zwiększa zręczność o 1-3
Ranger Elemental Empathy - pozwala użyć Wild Empathy także na żywiołaki
Ranger Energy Resistance Boost I-IV - zwiększa odporność na wszystkie rodzaje energii o 8-15 na 20s
Ranger Energy of the Wild I-III - zwiększa SP o 20-60
Ranger Extra Action Boost I-II - zwiększa możliwe użycia Action Boost o 1-2
Ranger Extra Empathy I-IV - zwiększa możliwe użycia Wild Empathy o 1-4
Ranger Favored Attack I-II - zwiększa szansę na trafienie preferowanego wroga o 1-2
Ranger Favored Damage I-IV - zwiększa obrażenia zadawane preferowanemu wrogowi o 1-4
Ranger Favored Defense I-III - zwiększa klasę pancerza w walce z preferowanym wrogiem o 1-3
Ranger Favored Resistance I-III - zwiększa rzuty obronne w walce z preferowanym wrogiem o 1-3
Ranger Heal I-IV - zwiększa skill Heal o 1-4
Ranger Hide I - zwiększa skill Hide o 1-4
Ranger Item Defense I-III - zmniejsza szansę na uszkodzenie przedmiotu o 25%-50%
Ranger Jump I-IV - zwiększa skill Jump o 1-4
Ranger Master of Archery - capstone; zwiększa szybkość ataku o 25% podczas używania broni dystansowych (także rzucanych)
Ranger Move Silently I - zwiększa skill Move Silently o 1-4
Ranger Search I-IV - zwiększa skill Search o 1-4
Ranger Skill Boost I-IV - zwiększa wszystkie skille o 2-8 na 20s
Ranger Spot I-IV - zwiększa skill Spot o 1-4
Ranger Sprint Boost I - zwiększa szybkość biegania o 35%-50% na 20s
Ranger Swamp Lore I-III - zwiększa odporność na kwas o 2-6
Ranger Swim I-IV - zwiększa skill Swim o 1-4
Ranger Tempest I-III - prestige enhancement; zwiększa szybkość ataku dwoma broniami o 10%, zwiększa klasę pancerza o 2-4 (bonus za tarczę).
Dodatkowo Tempest II zmniejsza karę przy walce dwoma broniami o 1.
Tempest III uzyskuje dodatkowy atak i redukuje karę za walkę dwiema broniami o 1.
Ranger Tundra Lore I-III - zwiększa odporność na zimno o 2-6
Ranger Vermin Empathy - pozwala użyc Wild Empathy także na gryzoniach