Klasa Postaci: Druid
Opis:Gniew burzy, niezwykła siła porannego słońca, spryt lisa i energia niedźwiedzia – wszystkimi tymi mocami (i wieloma innymi) włada druid. Druidzi dysponują zaklęciami objawień (Divine), opierającymi się na siłach natury. Potrafią wywołać trzęsienie ziemi, które powali przeciwników lub ożywić spowalniające rośliny i pnącza. Dysponują też różnymi zaklęciami ofensywnymi i zdolnościami wspierającymi przemianę. Począwszy od poziomu pierwszego mogą przyzwać zwierzęcego towarzysza w postaci wilka. Druid jako jedyna klasa jest w stanie całkowicie przybrać formę zwierzęcia, magicznej bestii lub żywiołaka dzięki zdolności Kształtu Natury (Wild Shape). Każda forma ma swoje silne i słabe strony, a możliwość ich zmieniania w każdej chwili znacząco urozmaica rozgrywkę. Przemieniając się w wilka czy niedźwiedzia druid nastawia się na walkę w zwarciu, może wtedy używać specjalnych czarów, które traktowane są jako ataki specjalne. Formy żywiołków ognia i wody nastawione są natomiast na czarowanie. Druidzi nie mogą używać metalowej zbroi ani władać metalowymi tarczami czy Rune Arm. Jest to sprzeczne z przysięgą druidów (Druidic Oath) i blokuje możliwość rzucania zaklęć jak i korzystania z wielu zdolności druidów. Biegle posługują się sztyletami, strzałkami, kijem, sierpem, pałką oraz sejmitarem i niemetalowymi tarczami (z wyjątkiem pawęży). Druid jest dobrą klasą do gry solo, szczególnie na niskich i średnich poziomach ze względu na możliwość leczenia oraz zdolność przemiany. Poprzez odpowiedni rozwój drzewek ulepszeń, można nabyć wiele specjalnych zdolności, które czynią grę łatwiejszą. Podstawowym atrybutem druida jest Mądrość, określająca maksymalną pulę punktów zaklęć (Spell Points) i skuteczność rzucanych czarów (DC). Dla druidów chcących walczyć w zwarciu, niezbędna jest też Siła. Klasę Druida można kupić w sklepie DDO za 1495 DP. Jest bezpłatna dla kont VIP jak również posiadaczy przepustki sezonowej z 2018 oraz jest dołączona do standardowej edycji dodatku Menace of the Underdark. Statystyki:Charakter (Alignment): Neutralny Dobry, Neutralny, Chaotyczny Neutralny Punkty Wytrzymałości (Hit Dice): k8 (d8) Punkty Umiejętności (Skill Points):
Umiejętności aktywne (Active Skills):
Umiejętności pasywne (Passive Skills):
~Seljuck & Sarr |
|||||||||||||||||||||||||